Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Λ.Τ. ΤΡΙΚΕΡΙΟΥ
2020-2021.
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Το Σχολείο μας , είναι χτισμένο σε στρατηγικό, κομβικό σημείο στο Χωριό Τρίκερι του Δήμου Ν. Πηλίου. Το απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς περιβάλλον που συνδυάζει το βουνό των Κενταύρων και τη θάλασσα, το πλουσιότατο ιστορικό και πολιτισμικό υπόβαθρο της περιοχής, τα ιστορικά μνημεία, έχουν ως αποτέλεσμα την εντονότατη τουριστική κίνηση όλο το χρόνο. Οι κάτοικοι του Χωριού ασχολούνται κυρίως με την αλιεία τη ναυτιλία και τη κτηνοτροφία αλλά και με τον τουρισμό. Οι ιδιαιτέρες συνθήκες της απόστασης, από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα έχουν κρατήσει το Χωριό και κατά συνέπεια το Σχολείο, μακριά από δρώμενα και συμμετοχές σε διάφορα πολιτιστικά , κοινωνικά και πολιτισμικά προγράμματα. Οι μαθητές έχουν καλλιτεχνικές ευαισθησίες. Συμμετέχουν σε σχολικούς διαγωνισμούς και αθλητικά τουρνουά, όπου και διακρίνονται. Η σχολική βία είναι λέξη και πρακτική άγνωστη στους μαθητές του Σχολείου μας. Η βράβευση των μαθητών μας για τις επιδόσεις τους από τοπικούς φορείς υπό την αιγίδα του Υπουργείου είναι αδιάψευστος μάρτυρας των παραπάνω. Οι φίλεργοι και φιλομαθείς μαθητές μας δουλεύουν ομαδικά. Συνεργάζονται αρμονικά. Διακατέχονται από άμιλλα αλλά όχι από στείρο ανταγωνισμό. Οι άριστες διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών αλλά και μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων είναι διαχρονικές και όχι εφήμερες, χτισμένες σε στέρεες βάσεις. Διακατέχονται από αμοιβαίο σεβασμό, κατανόηση, αλτρουισμό, αναγνώριση της προσφοράς και έκφραση ευγνωμοσύνης. Η συνεργασία μεταξύ Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων με το Σύλλογο Διδασκόντων είναι συνεχής, γόνιμη και αρμονική.
Στο Γυμνάσιο ΛΤ Τρικερίου υπάρχουν 7 αίθουσες διδασκαλίας οι οποίες είναι κατάλληλες και επαρκούν για τη διδασκαλία και τις ανάγκες των μαθητών. Υπάρχει Εργαστήριο Φυσικοχημείας εξοπλισμένο, όπως και Εργαστήριο Η/Υ. Ο χώρος διοίκησης καλύπτει στοιχειωδώς μόνο τις ανάγκες των καθηγητών. Στους βοηθητικούς χώρους συναριθμούνται μία μικρή αποθήκη, τουαλέτες για μαθητές – για καθηγητές , λεβητοστάσιο. Στον αύλειο χώρο υπάρχουν γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ. Ας σημειωθεί ότι δεν έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες (αν και υπάρχει υποδομή) για άτομα με κινητικά προβλήματα (βεβαίως μέχρι σήμερα δε χρειάστηκε να αντιμετωπιστεί σχετική περίπτωση). Το κτήριο είναι ασφαλές για το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου. Οι αίθουσες έχουν αρκετό φωτισμό, η θερμοκρασία σ’ αυτές είναι καλή, ενώ οι εξωτερικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι. Ωστόσο κάποια υλικά χρειάζονται αντικατάσταση, όπως τα κουφώματα των παραθύρων και τα προστατευτικά κάγκελα του εξώστη, που όντας ξύλινα έχουν υποστεί σημαντική φθορά συν τω χρόνο.
Β. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Άξονες:
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Κατά τη διάρκεια του Σχολικού έτους 2020-21 εφαρμόστηκαν στην σχολική μας μονάδα καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, όπως η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και η διασύνδεση των διδακτικών αντικειμένων, όπου ήταν εφικτό στη διάρκεια κυρίως των δια ζώσης μαθημάτων, με σκοπό την αποτελεσματικότερη και την- κατά το δυνατόν- σφαιρική μάθηση. Το μικρό μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας καθιστά την διαφοροποιημένη διδασκαλία αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς τα ολιγάριθμα τμήματα επιτρέπουν και κάποιες φορές επιβάλλουν την εφαρμογή της. Όσον αφορά στους μαθητικούς διαγωνισμούς, παρατηρήσαμε μια διστακτικότητα στην πρόθεση συμμετοχής από πλευράς μαθητών, με διάφορους παράγοντες να λειτουργούν αποτρεπτικά (πχ. η απόσταση για τους δια ζώσης διαγωνισμούς και η έλλειψη εξοικείωσης με τα ψηφιακά μέσα για τους εξ αποστάσεως). Υπήρξε όμως προετοιμασία, συμμετοχή μαθητών καθώς και διάκριση μαθήτριας μας σε μαθητικό διαγωνισμό Μαθηματικών, γεγονός το οποίο ευελπιστούμε να λειτουργήσει ως παράδειγμα για επόμενες χρονιές.
Κατά το μεγάλο χρονικό διάστημα που η εκπαιδευτική διαδικασία μεταφέρθηκε αναγκαστικά στην τηλεκπαίδευση, η Σχολική μας μονάδα αντιμετώπισε μεν μεγάλα τεχνικά προβλήματα που αφορούσαν στην συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα των μαθητών μας στο διαδίκτυο, αλλά συνολικά ως προς την εκπαιδευτική διαδικασία/μάθηση οι μαθητές μας ενίσχυσαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Απέκτησαν μια άνεση χειρισμού ψηφιακών εργαλείων (webex, e-class κτλ) και ένα βαθμό εξοικείωσης με άλλες μορφές διδασκαλίας (ασύγχρονη μάθηση, ανεστραμμένη τάξη κτλ). Επιπλέον, οι καθηγητές ανέπτυξαν εκπαιδευτικό υλικό για να υποστηρίξουν την νέα μορφή διδασκαλίας. Ωστόσο οφείλουμε να υπογραμμίσουμε το γεγονός ότι κάποιοι μαθητές δεν είχαν τα ηλεκτρονικά μέσα (μικρές οθόνες κινητού) ούτε την συνδεσιμότητα (προβλήματα με το σήμα, έλλειψη σύνδεσης με internet) που θα τους διευκόλυνε στην απρόσκοπτη μάθηση και συνεπώς αντιμετώπισαν προβλήματα τα οποία όχι μόνο τους προξενούσαν άγχος αλλά αποτυπώθηκαν και στη σχολική τους επίδοση.
Σχολική διαρροή – Φοίτηση
Πρόληψη-περιορισμός περιστασιακών απουσιών των μαθητών.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2020-2021 οι απουσίες των μαθητών όλων των βαθμίδων ήταν ελάχιστες. Από τις αρχές Νοεμβρίου όταν έκλεισαν τα σχολεία λόγω των επιβεβλημένων περιορισμών για τον Covid-19, οι μαθητές όλων των βαθμίδων συμμετείχαν κανονικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε καμία τάξη του γυμνασίου και του λυκείου δεν παρατηρήθηκε μακρά αποχή των μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία, παρά μόνο ελάχιστες περιστασιακές απουσίες. Με την έναρξη των δια ζώσης μαθημάτων συνεχίστηκε η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Λίγες απουσίες σημειώθηκαν προς το τέλος της σχολικής χρονιάς από ορισμένους μαθητές της Γ’ λυκείου.
Πρόληψη-περιορισμός φαινομένων διακοπής φοίτησης.
Στο σχολείο μας δεν είχαμε κανένα φαινόμενο διακοπής φοίτησης κατά την σχολική χρονιά 2020-2021. Σε μια μοναδική περίπτωση, μαθητής που άρχισε προς το τέλος της χρονιάς να κάνει πολλές περιστασιακές απουσίες, επανήλθε γρήγορα στο σχολικό περιβάλλον, με τη συνεργασία και τη μέριμνα του διευθυντή, των εκπαιδευτικών και των γονέων και ολοκλήρωσε κανονικά τη φοίτηση του.
Μέριμνα για ομαλή μετάβαση μεταξύ των βαθμίδων.
Η μετάβαση των μαθητών μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης έγινε ομαλά και χωρίς προβλήματα. Αυτό οφείλεται στην καλή συνεργασία μεταξύ του διευθυντή, του συλλόγου των εκπαιδευτικών και του συλλόγου γονέων και στην εγκάρδια και υποστηρικτική ατμόσφαιρα που επικρατεί στο σχολείο.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών.
Λόγω της ιδιαιτερότητας της σχολικής μας μονάδας και του ολιγάριθμου μαθητικού της δυναμικού οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών μας είναι εξαιρετικές. Πρόκειται για παιδιά που έχουν κοινά παιδικά και μαθητικά βιώματα και διακατέχονται από ένα πνεύμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και ομόνοιας. Παρόλα αυτά όμως το σχολείο πάντα μεριμνεί ώστε να αποσβένονται οι όποιες εντάσεις πιθανώς προκύπτουν στα πλαίσια τις καθημερινής τριβής και επαφής των εφήβων. Γίνονται τακτικές ενημερώσεις και συζητήσεις για φαινόμενα σχολικής βίας και εκφοβισμού, ώστε να ενισχυθεί η προσωπικότητα του κάθε μαθητή/τριας, περισσότερο όμως ως εφόδια για την μελλοντική τους πορεία, μιας και παρόμοια φαινόμενα στην σχολική μας μονάδα δεν υπήρξαν.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών
Το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής μας μονάδας δεν είναι σταθερό στην πλειοψηφία του, λόγω του απομακρυσμένου χαρακτήρα του Τρικερίου. Λαμβάνεται λοιπόν ιδιαίτερη μέριμνα κάθε χρόνο για την προσαρμογή και την καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και σεβασμού μεταξύ μαθητών/τριων και καθηγητών/τριών. Σε αυτό βέβαια συμβάλει και η ιδιομορφία του σχολείου, που όντας απομακρυσμένο και μικρό το προσδοκώμενο αποτέλεσμα μπορεί να επιτευχθεί άμεσα. Οι καθηγητές φροντίζουν να είναι κοντά στα παιδιά, αρωγοί στις προσπάθειές τους και αντίστοιχα οι μαθητές μας ανταποκρίνονται με εμπιστοσύνη στις προτάσεις των καθηγητών τους. Η αλληλεπίδραση είναι άμεση, η επικοινωνία απρόσκοπτη και το κλίμα του σχολείου διέπεται από συνεργασία και σεβασμό.
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Οι σχέσεις μεταξύ σχολείου και οικογένειας στην σχολική μας μονάδα είναι εξαιρετικές. Το σχολείο φροντίζει πάντα να έχει ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, με τακτικές ενημερώσεις για τις ανάγκες και την επίδοση τους. Επιζητά την καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης και συνεργασίας με τον σύλλογο γονέων, ο οποίος είναι αρκετά ενεργός και εξαιρετικά υποστηρικτικός στις ανάγκες του σχολείου μας. Υπήρξαν στο παρελθόν, όταν χρειάστηκε, συντονισμένες προσπάθειες διεκδίκησης των αιτημάτων μας, τόσο προς την ΔΔΕ όσο και προς την δημοτική αρχή. Επίσης, οφείλουμε να σημειώσουμε πως, ενώ κατά τα παρελθόντα έτη υπήρξαν επιτυχημένες προσπάθειες ενημέρωσης των γονέων/κηδεμόνων για θέματα ενδιαφέροντος (συναντήσεις με ψυχολόγους/θέματα αντιμετώπισης εφηβείας κτλ), κάτι παρόμοιο δεν κατέστη δυνατόν το περασμένο σχολικό έτος, λόγω των περιορισμών στις δια ζώσης συναντήσεις. Ευελπιστούμε να συνεχίσουμε όταν οι περιστάσεις το επιτρέψουν.
Θετικά σημεία
Στο σχολείο εφαρμόζονται καλές διδακτικές πρακτικές και επιχειρήθηκε η εισαγωγή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών. Παρατηρήθηκε ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, αλλά και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τέλος υπήρξε συμμετοχή και διάκριση σε διαγωνισμό Μαθηματικών.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2020-2021 οι απουσίες των μαθητών ήταν ελάχιστες στη δια ζώσης εκπαίδευση. Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση συμμετείχαν κανονικά όλοι οι μαθητές με ελάχιστες περιστασιακές απουσίες. Δεν υπήρξε κανένα φαινόμενο διακοπής φοίτησης. Η μετάβαση των μαθητών μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης έγινε ομαλά και χωρίς προβλήματα.
Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών είναι άριστες, βασίζονται στην φιλία και τα κοινά βιώματα, απόρροια του απομονωμένου χαρακτήρα του Τρικερίου. Το σχολείο ενισχύει αυτή τη σχέση, διαμορφώνοντας κλίμα αλληλοσεβασμού και συνεργασίας τόσο μεταξύ των μαθητών, όσο και μεταξύ μαθητών και καθηγητών. Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται όσον αφορά τις σχέσεις σχολείου οικογένειας, ώστε να υπάρχει συνεργασία, απρόσκοπτη επικοινωνία και εμπιστοσύνη.
Σημεία προς βελτίωση
Μεθοδεύουμε την συνέχεια και βελτίωση των καλών διδακτικών πρακτικών και καινοτόμων δράσεων που είχαν ξεκινήσει από το περασμένο σχολικό έτος, σε συνδυασμό με τις νεοαποκτηθείσες ψηφιακές δεξιότητες.
Μετά από μεγάλο διάστημα αναγκαστικών και απαραίτητων περιορισμών που επέβαλε η πανδημία, ελπίζουμε να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε δια ζώσης συναντήσεις με τους γονείς/κηδεμόνες για ενημέρωση σε θέματα ενδιαφέροντος, στις οποίες είμαστε βέβαιοι πως θα ανταποκριθούν θετικά, αν κρίνουμε από την συμμετοχή τους σε παρόμοιες προσπάθειες προηγούμενων ετών.
Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Στη σχολική μονάδα αναπτύσσονται διοικητικές και οργανωτικές πρακτικές που συντονίζουν τη σχολική ζωή. Αρχικά εφαρμόζεται ο προβλεπόμενος εσωτερικός κανονισμός που αφορά στη λειτουργία του σχολείου με τον οποίο εξασφαλίζεται έτσι η ομαλότητά της. Υποστηρίζεται η συνεργασία μεταξύ των παραγόντων της σχολικής μονάδας, ώστε οι αποφάσεις που ρυθμίζουν τη σχολική ζωή να είναι αποτέλεσμα συλλογικών διαδικασιών. Επιπλέον η σύνταξη του ωρολόγιου προγράμματος λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών. Τηρούνται οι εφημερίες και διεκπεραιώνεται μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες η ηλεκτρονική αποστολή στοιχείων που αφορούν το σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώνονται έγκαιρα εκ της Διεύθυνσης στο πλαίσιο της μεταξύ τους συνεργασίας για θέματα που τους αφορούν. Από την άλλη ο Σύλλογος Διδασκόντων συνέρχεται προγραμματισμένα μετά από πρόσκληση του Διευθυντή. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους πραγματοποιούνται τουλάχιστον 12 συνεδριάσεις ή όσες απαιτεί η σχολική μονάδα για τη λειτουργία της . Η λειτουργία εν γένει του σχολείου είναι προσανατολισμένη στην ικανοποίηση του εκπαιδευτικού του ρόλου αλλά και στην εξυπηρέτηση των διοικητικών του αναγκών. Επίσης εδώ,θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο σύλλογος διδασκόντων δεν ήταν σταθερός (αρκετοί αναπληρωτές και προσωρινά τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί ) με αποτέλεσμα αρκετές διαθεματικές δράσεις εκπαίδευσης να μην μπορούσαν να υλοποιηθούν ικανοποιητικά, σε σχέση με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα .
Οι καρτέλες του Συστήματος Καταγραφής MY SCHOOL συμπληρώνονται και ενημερώνονται κανονικά . Το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αρχικά καλύπτονται οι προβλεπόμενες διδακτικές ώρες και προοδευτικά διεκπεραιώνονται οι εξωδιδακτικές εργασίες. Επιπλέον επιδιώκεται η συνεργασία σε ό,τι αφορά την ενημέρωση πάνω στις εξελίξεις που αφορούν είτε κάποια ειδικότητα είτε τις εξετάσεις είτε τη λειτουργία του σχολείου. Αντίστοιχα επιδιώκεται να είναι αποτελεσματική η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών και προωθείται η συλλογικότητα των μαθητών μεταξύ τους (παράδειγμα, η ομαδοσυνεργατική μέθοδος).
Σχολείο και κοινότητα
Τα οφέλη της επιτυχημένης δικτύωσης είναι ποικίλα, με κυριότερα την επίλυση κοινών προβλημάτων, την επαγγελματική ανάπτυξη και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, το κοινό όφελος και την ενδυνάμωση των συμμετεχόντων. Περισσότερο, όμως, από τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές, τα συμμετέχοντα σχολεία, τους ερευνητές, τους εξωτερικούς φορείς και το ίδιο το δίκτυο, τα οφέλη της επιτυχημένης δικτύωσης είναι θέμα το οποίο απασχολεί τη σύγχρονη εκπαιδευτική έρευνα, διότι προωθείται σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο η δυνατότητα επικοινωνίας, συνεργασίας, έρευνας και ανάπτυξης με πολύ χαμηλό κόστος. Η δικτύωση μεταξύ σχολείων, εκπαιδευτικών, εκπαιδευτών εκπαιδευτικών, και χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής προσφέρει έναν καινοτόμο και ευέλικτο επαγγελματικό χώρο δημόσιας ασύγχρονης συζήτησης, για τη δημιουργία ενός αισθήματος δέσμευσης σχετικά με την αλλαγή και την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συγκείμενα παγκοσμίως. Το Σχολείο μας είναι υπέρμαχος αυτής της κατεύθυνσης και παρόλα τα εμπόδια που αντιμετώπισε στην περίοδο του κορονοιου , σύναψε συνεργασίες με κοντινά Σχολεία όπως το Δημοτικό του Τρικερίου και το Λύκειο Αργαλαστής που ήταν και τα πιο όμορα τις περιοχής .Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν με τα σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης (Τ4Ε) κάνοντας το μάθημα πιο εποικοδομητικό και πιο κατανοητό στους μαθητές. Πιστεύουμε επίσης ως Σχολική Μονάδα ότι τα προβλήματα και οι προοπτικές στο χώρο της παιδείας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν και να λυθούν αποτελεσματικά χωρίς την ουσιαστική παρέμβαση και τον ενεργό ρόλο των δυνάμεων της τοπικής κοινωνίας και ειδικότερα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Κι αυτό ισχύει, διότι η παιδεία αποτελεί και τοπική υπόθεση, με την έννοια ότι η τοπική κοινωνία συμπληρώνει, εξειδικεύει και αξιολογεί με βάση τις τοπικές ιδιαιτερότητες, την παράδοση και τις τέχνες, τους στόχους και τα προγράμματα που χαράσσονται από την κεντρική διοίκηση αλλά και τα αποτελέσματα που παράγονται, διατηρώντας παράλληλα βέβαια και την εθνική της εμβέλεια. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς είχαμε επαφές με όλους τους τοπικούς φορείς του Δήμου Νοτίου Πηλίου προσπαθώντας να ενεργοποιήσουμε τις υποδομές του κτιριακού αλλά και του έμψυχου μαθητικού και εκπαιδευτικού υλικού . Προσπαθήσαμε να ανοίξουμε το σχολείο προς το ευρύτερο περιβάλλον με δράσεις αθλητικές (Διοργάνωση αγώνων πετοσφαίρισης –χειροσφαίρισης κτλ) πολιτιστικές (οργάνωση κουκλοθέατρου και χορωδίας) και άλλα. Βέβαια ο προγραμματισμός δεν έγινε εφικτός λόγο της πανδημίας. Χρησιμοποιήσαμε, για τη καλύτερη λειτουργία του Σχολείου, Πρακτικές που αφορούν την παρώθηση και ενθάρρυνση των μαθητών για συμμετοχή στη διδασκαλία, τη βελτίωση των διαμαθητικών σχέσεων καθώς και για τη διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών. Επίσης Πρακτικές για την αξιοποίηση ενεργητικών και βιωματικών εκπαιδευτικών τεχνικών (παιχνίδι ρόλων, καταιγισμός ιδεών κ.ά.). Οι καλές πρακτικές θα δώσουν τη δυνατότητα σε όλους μας -εκπαιδευτικούς και επιστήμονες παιδαγωγούς- να στοχαστούμε και να αναπτύξουμε έναν γόνιμο διάλογο αναφορικά με τη βελτίωση του σύγχρονου ελληνικού πολυπολιτισμικού σχολείου, έναν διάλογο ο οποίος μπορεί να επιδράσει ποικιλοτρόπως στην πράξη αλλά και στη θεωρία. Πολλές φορές λόγο της πανδημίας του κορονοιου δεν καταφέραμε να υλοποιήσουμε αρκετά από τα παραπάνω με αποτέλεσμα να μείνουν ημιτελή χωρίς να βγουν έγκυρα αποτελέσματα των δράσεων .
Θετικά σημεία
1.Eνισχύθηκε η παρεχόμενη σχολική εκπαίδευση με βάση το σχέδιο διάθεσης και τον προγραμματισμό για πολλές δράσεις.
2.Ο Σύλλογος διδασκόντων ανταποκρίθηκε θετικά στον προγραμματισμό και την υλοποίηση των δράσεων που στηρίχθηκαν στη συνεργασία τους.
3.Υπήρξε διαρκής επαφή με τους τοπικούς φορείς και τη δημοτική ηγεσία. Αυτό επέτρεψε μια αγαστή συνεργασία με γενικότερο αποδέκτη το σχολείο και τους μαθητές.
4.Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονταν διαρκώς με τις σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης. Συμμετείχαν σε επιμορφώσεις που αφορούσαν το σχολείο και την εκπαίδευση.
5.Χρησιμοποιήθηκε όσο το δυνατόν η ψηφιακή τεχνολογία για την ανατροφοδότηση και την αξιολόγηση μαθητών.
Σημεία προς βελτίωση
1.Η επαρκής αξιολόγηση έπρέπε να στηρίζεται σε ένα σταθερό σύλλογο διδασκόντων , απαρτιζόμενο από διδάσκοντες που συμμετέχουν σε δράσεις και όχι προσωρινά τοποθετημένους εκπαιδευτικούς και αναπληρωτές που δεν θα είναι την επόμενη χρονιά.
2.Απαιτούνταν περισσότερη ενεργή συμμετοχή και συνεργασία του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και της Τοπικής Κοινότητας σε δράσεις με την σχολική μονάδα.
3.Η ενεργοποίηση του δυναμικού των κτιριακών εγκαταστάσεων πέραν του σχολικού προγράμματος με τη συμβολή του Δήμου θα οδηγούσε σε μια σειρά από εξωσχολικές επιμορφωτικές δράσεις .
4.Χρειάζονταν μεθόδευση καλύτερων πρακτικών εκπαίδευσης με κύριο στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των μαθητών γνωστικά και συμπεριφορικά.
Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές Δράσεις
Συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις.
Στη διάρκεια της παρελθούσας σχολικής χρονιάς ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου μας συμμετείχε σε συνεδριάσεις δια ζώσης και εξ αποστάσεως για να συζητηθούν θέματα της σχολικής μονάδας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. H συνεργασία μεταξύ των μελών του Συλλόγου εκπαιδευτικών ήταν αρμονική και εποικοδομητική. Δεν έγιναν ενδοσχολικές επιμορφώσεις.
Συμμετοχή σε επιμορφώσεις από αρμόδιους φορείς.
Αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας έχουν επιμορφωθεί στις Τ.Π.Ε. Β’ Επιπέδου (Β1 και Β2). Κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε επιμορφώσεις από αρμόδιους φορείς που αφορούσαν θέματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων και εξοικείωση με τεχνικές και μεθόδους για τη βελτίωση της διδασκαλίας των μαθημάτων εξ αποστάσεως. Οι επιμορφώσεις αυτές έγιναν από αρμόδιους φορείς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και από αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε γενικές γραμμές οι επιμορφώσεις ήταν βοηθητικές για τους εκπαιδευτικούς, αλλά όσον αφορά τις επιμορφώσεις που έγιναν από το Υπουργείο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Τ4Ε) παρατηρήθηκε ότι επειδή άρχισαν προς το τέλος της σχολικής χρονιάς και λίγο πριν από τη λήξη του λοκ ντάουν, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη, οι επιπλέον γνώσεις που αποκτήθηκαν.
Συμμετοχή του προσωπικού σε εθνικά και ευρωπαϊκά Προγράμματα
Η ιδιαιτερότητα της σχολικής μας μονάδας έχει ως αποτέλεσμα ο Σύλλογος Διδασκόντων να αλλάζει σύσταση σχεδόν εξ’ ολοκλήρου κάθε χρόνο, με εκπαιδευτικούς που έχουν λειτουργικές τοποθετήσεις ή είναι αναπληρωτές. Αυτό το γεγονός λειτουργεί αποτρεπτικά στο να αναλάβουν Ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ. Erasmus) τα οποία απαιτούν μακρόχρονη δέσμευση για την υλοποίηση τους.
Όσον αφορά στις δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος, το περασμένο έτος λόγω της αναγκαστικής τηλεκπαίδευσης και των περιορισμών που επέβαλλε η πανδημία, δεν κατορθώσαμε να συμμετάσχουμε σε προγράμματα, παρά το γεγονός ότι τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί θα το επιθυμούσαν
Θετικά σημεία
Αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας έχουν επιμορφωθεί στις Τ.Π.Ε. Β’ Επιπέδου (Β1 και Β2). Κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε επιμορφώσεις από αρμόδιους φορείς που αφορούσαν θέματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων και εξοικείωση με τεχνικές και μεθόδους για τη βελτίωση της διδασκαλίας των μαθημάτων εξ αποστάσεως. Οι επιμορφώσεις αυτές έγιναν από αρμόδιους φορείς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και από αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Σημεία προς βελτίωση
Δεν έγιναν ενδοσχολικές επιμορφώσεις το σχολικό έτος 2020-2021. Όσον αφορά τις επιμορφώσεις που έγιναν από το Υπουργείο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (Τ4Ε) παρατηρήθηκε ότι επειδή άρχισαν προς το τέλος της σχολικής χρονιάς και λίγο πριν από τη λήξη του λοκ ντάουν, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη, οι επιπλέον γνώσεις που αποκτήθηκαν.
Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στον τομέα της συμμετοχής του σχολείου μας σε Ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα αλλά και σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος. Ελπίζουμε φέτος σε μια ομαλότερη σχολική χρονιά, ώστε οι σχεδιαζόμενες δράσεις να ευοδωθούν.